NHL 24:a kohta kuukausi pelattu - välitilinpäätös

Noin viikon päästä on tulossa kuukausi siitä kun aloitin NHL 24:n pelaamisen. Olen pelannut pääasiassa HUTia eli Ultimate Team-pelimuotoa koska kauden päätavoite on NHL 24 World Championshipit alkuvuodesta 2024. Sitä varten olen kehittänyt Ultimate Team-joukkuettani pelaamalla sitä pelimuotoa. Myös 6vs6-joukkuepelejä on mahtunut mukaan joitakin mutta pääpaino on ollut HUTissa.

Pelejä on HUTissa kertynyt yli 130 johon laskettu Rivals ja HUT Champions-pelit onlinessa sekä Squad Battlet offlinessa. Onlinepelien osuus näistä on noin 90 luokkaa. Voittoja näistä onlinepeleistä on noin nelisenkymmentä. Jatkoaikatappioita yhteensä 11 joista onlinessa ehkä 8-9. Karkeasti onlinessa voittoja hieman alle joka toisessa pelissä. Kun jatkoaikatappiot lasketaan mukaan voittojen kanssa on 60.min  tappiottomia pelejä viitisenkymmentä. Eli noin puolessa onlinepeleistä olen välttänyt tappion varsinaisella peliajalla.

Pidän edellämainittuja tilastollisia asioita omaa kehitystäni nähneenä merkittävinä. Tuo on johtanut siihen että Rivalsissa voitan usein ja kun Rivals-voitoista 5. Divarissa (6. Divari on alin taso HUTissa) saa 100 Champions-pistettä ja tappioista 20 sekä jatkoaikavoitoista 70 niin noin joka toisen pelin voittamalla olen jo päässyt kerran HUT Championsiin. Toinen kerta tähän viikonloppuliigaan varmistuu tätä kirjoittaessa aivan piakkoin. 

Onlinepelejä ei Rivalsissa siis ole kuin noin 70 (loput 20 onlinepeliä viime viikon HUT Championsista). Näin vähillä peleillä en aiemmin ole selviytynyt HUT Championsiin saati että toinen kerta on aivan tuota pikaa varmistumassa. Tasoni on noussut verrattuna viime versioon. Joukkueenikaan ei ole poikkeuksellisen kova joskaan ei merkittävästi monia vastustajien heikompikaan. Parantuneet tulokset ovat sitäkin taustaa vasten merkittäviä.

Voittoprosentin parantumisen lisäksi pelillisen kehityksen mittareista mm. hyökkäysalueaika suhteessa vastustajiin on kehittynyt selvästi aiemmasta. Ennen saattoi olla selkeä ero vastustajalle esim. 2 min. vs. 15.min. Nykyään ei juuri ole tuollaisia lukemia vaan enemmänkin tasaisempia esim. 6.min vs  8.min. tai vastaavaa. Myös laukausmäärien eroissa on nähtävissä vastaavia kehityskulkuja. 

Edellämainitut minuuttimäärät eivät ole oikeaa aikaa vaan pelissä käytettyä aikaa muunnettuna oikeaksi ajaksi. Pelit kestävät oikeaa aikaa noin 10-15.min riippuen käytössä olleesta peliajasta joka on Rivalsissa ollut joko 3 x 3 min. tai 3 x 2 min sekä HUT Championsissa 3 x 4 min.. Tilastoissa ilmoitetut ajat ovat esitetty oikeana aikana kuten esim. nuo hyökkäysalueajat.

Tämä kaikki on hyvä merkki NHL 24 World Championshipiä varten. Kuitenkin matka kevättä kohden vasta alussa ja kehityksestä huolimatta parannettavaa on. Tilanne kuitenkin noin kuukauden jälkeen lupaava. Ohessa kuvia nykyisestä HUT-joukkueestani - jota vielä kehitän toki - sekä viime viikon HUT Championsin rekordista.




Lopetin Instagram-tilini. Jatkossa mahdollisesti tulossa tämän blogin oma Facebook-sivu joka korvaa tuon Instagramin.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ilmoittautuminen Casual eSoccer Leagueen peruttu

eFootball 2024-pelin turnaukseen ilmoittautuminen auki

eFootballin vihdoin crossplay? Jos näin niin loistava juttu manuaaliliigalle